FAQ
Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, kan du sende os en mail på hej@frihedsbrevet.dk. Vi svarer hurtigst muligt. Tips sendes til frihedsbrevet@protonmail.com.
Senest opdateret: Onsdag den 4. maj, 2022
Hvordan bliver jeg medlem?
Vi er glade for, at du spørger.
-
- Klik på ‘Bliv medlem’ i toppen af siden
- Vælg, om dit abonnement skal betales månedligt eller årligt. Du sparer 199 dkk ved at købe årsabonnement
- Opret en konto med email, navn og kodeord
- Tilføj betalingsoplysninger
- Hent Frihedsbrevets app, og tilmeld dig vores nyhedsbreve
Husk, at de første 14 dage er gratis.
Hvor finder jeg Frihedsbrevets app?
Du kan hente Frihedsbrevet i både App Store og Google Play Store.
Klik her for at hente Frihedsbrevets app til iOS
Klik her for at hente Frihedsbrevets app til Android
Vi er live med version 0.9, som introducerer vores podcastunivers. Men som 0.9‑navnet måske antyder, er der meget mere på vej. Hvis du har nogle særlige ønsker, er du altid velkommen til at dele dem med os. Vi tror på, at vi bliver bedre sådan.
Kan jeg bruge appen, hvis jeg ikke er medlem af Frihedsbrevet?
Du kan kun bruge appen, hvis du har et aktivt medlemskab hos Frihedsbrevet. Oplever du, at du ikke kan logge ind, skyldes det, at din betaling ikke er blevet gennemført. I den situation kan du enten kontakte os via mail på hej@frihedsbrevet.dk, eller du kan genkøbe dit abonnement (Se længere nede).
Hvordan opsiger jeg mit medlemskab?
Du opsiger dit medlemskab inde på frihedsbrevet.dk/min-konto/
Du skal vælge Abonnement i menuen, hvorefter du kan annullere dit medlemskab. Vi er naturligvis kede af at høre, at du vil opsige dit abonnement og håber, at du har lyst til at give os en chance igen en anden gang.
Jeg har opsagt mit medlemskab, men nu har jeg fortrudt. Hvad gør jeg?
Hvis dit medlemskab er aktivt, kan du blot trykke Genaktiver. Du finder knappen inde på Frihedsbrevet.dk/min-konto/abonnement
Jeg vil gerne skifte fra månedlig til årlig betaling. Hvordan gør jeg?
Du sparer 199 kr. ved et årligt medlemskab, og derfor giver det god mening at vælge årlig betaling, hvis du kan lide Frihedsbrevets indhold. For at skifte, skal du kontakte os på hej@frihedsbrevet.dk. Vi arbejder på en funktion, så du selv kan skifte fra måned til år.
Hvordan genkøber jeg et medlemskab, hvis jeg tidligere har været medlem?
Log ind med din e‑mail og adgangskode. Derefter kan du enten klikke på Køb abonnement i toppen af siden eller under Min konto.
Hvad koster et medlemskab hos Frihedsbrevet?
Et medlemskab hos Frihedsbrevet er et såkaldt all-you-can-eat medlemskab. Du køber adgang for enten 79 dkk om måneden eller 749 dkk for et år. Du sparer 199 dkk ved at købe et årsmedlemskab.
Desuden er der 14 dages gratis prøveperiode, og der er ingen binding.
Hvis jeg kun vil modtage et par nyhedsbreve, får jeg så en anden pris?
Det koster det samme, uanset hvor mange nyhedsbreve du vil modtage. Vi har sat prisen med henblik på, at man vælger at modtage 3–4 nyhedsbreve, som man gerne vil læse hver uge, og at man derudover kan nyde alt det andet indhold, når man har en ledig stund.
Desuden arbejder vi på at tilbyde endnu mere indhold, så du som medlem både kan være opdateret, blive klogere og blive underholdt.
Min betaling er fejlet – hvad gør jeg?
Når din betaling fejler, skyldes det ofte, at vi ikke kunne trække betalingen. Det kan der være flere årsager til. Hvis det handler om, at der ikke er dækning på kortet, kan du skrive til os, og så kan vi trække betalingen, når der igen er penge på kortet. Skyldes det derimod, at dit betalingskort er udløbet, skal du foretage dig følgende: Annuller dit nuværende abonnement, hvor betalingen ikke kunne trækkes. Køb nyt abonnement, hvor du indtaster dine nye oplysninger.
Funktionen Skift betaling er desværre ude af drift i øjeblikket.
Kan jeg forære et medlemskab i gave?
Du kan købe et årsabonnement som gave. Kontakt os på hej@frihedsbrevet.dk. Vi arbejder på at gøre det muligt at købe gavekort direkte på vores hjemmeside.
Noget går galt, når jeg er i gang med at købe abonnement. Hvad gør jeg?
Hvis noget går galt, mens du er i færd med at købe dit abonnement, kan det ofte være en god idé at starte købsflowet helt på ny via denne side: frihedsbrevet.dk/vaelg-abonnement/
Du kan også prøve i en anden browser, hvis dette også skaber problemer. Hvis du oplever problemer efter at have forsøgt dig med begge dele, bedes du kontakte os på hej@frihedsbrevet.dk.
Hvordan ændrer jeg mailadressen tilknyttet mit abonnement?
I øjeblikket er det ikke muligt at ændre den mailadresse, du har skrevet dig op med. Det er noget, vi arbejder på at få løst. Vi har dog et par løsningsforslag i mellemtiden:
- Du kan selv indstille din gamle mail til at videresende vores nyhedsbreve til din nye mail
- Du kan slette dit abonnement og oprette et nyt med din nye mailadresse, som dermed bliver den email, der er tilknyttet dit abonnement
- Du kan vente til september, hvor det, ifølge vores udviklere, bliver muligt for os at ændre mailadresser, der er knyttet til abonnementer
Hvad gør jeg, hvis jeg modtager for mange mails fra jer?
Du kan administrere dine nyhedsbreve her: https://frihedsbrevet.dk/min-konto. Her kan du klikke til og fra. Flueben betyder tilmeldt, og X betyder afmeldt. Husk at slutte med at klikke på den orange ’Gem valgte’-knap, ellers bliver dine præferencer ikke opdateret.
Hvorfor skal man bruge NemID, når man betaler for jeres abonnement?
Det skal man, fordi vi følger reglerne om kundeautentifikation, som du kan læse mere om på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside her.
Hvordan undgår jeg, at jeres mails lander under ’Promoveringsfanen’ i Gmail?
Da vi er et nyt medie, kan det godt tage noget tid, inden diverse mailklienter genkender os. Derfor sker det, at dine nyhedsbreve kan lande som promoveringer.
Næste gang du modtager et nyhedsbrev fra os, f.eks. fra Mads Brügger, kan du flytte hans mail til den primære mappe og sige, at ‘mads@frihedsbrevet.dk’ fremadrettet skal lande her. Vi foreslår, at du gør dette efterhånden, når du modtager de forskellige nyhedsbreve.
På denne måde er du med til at træne f.eks. Gmail i, at Frihedsbrevet ikke er reklame-mails. Det hjælper faktisk alle andre medlemmer, når du gør dette.
På forhånd tak fra os.
Kan man lytte til indholdet fra Frihedsbrevet?
Ja! Man kan lytte til alle artikler og podcasts både på hjemmesiden og i vores app. For at kunne afspille lyd på hjemmesiden, skal du acceptere cookies.
Jeg har et tip, hvordan sender jeg en krypteret mail?
Vi ser frem til at modtage dit tip på frihedsbrevet@protonmail.com.
Må jeg sende en uopfordret ansøgninger?
Tak fordi du spørger. Vi bliver glade, når nogen ønsker at arbejde hos os. Hvis vi ikke har et jobopslag ude, kan du sende din ansøgning til job@frihedsbrevet.dk. I sådan et tilfælde beder vi dig om at skrive ‘uopfordret ansøgning — titel’ i emnefeltet. Vi slår som regel stillinger op på siden her eller LinkedIn, når vi leder efter nye medarbejdere.