FAQ

Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, kan du sende os en mail på hej@frihedsbrevet.dk. Vi svarer hurtigst muligt. Tips sendes til frihedsbrevet@protonmail.com.

 

Hvordan bliver jeg medlem? 

Vi er glade for, at du spørger. 

  • Klik på ‘Bliv medlem’ i toppen af siden
  • Vælg de nyhedsbreve, du gerne vil modtage
  • Opret en konto med email, navn og kodeord
  • Vælg, om dit abonnement skal betales månedligt eller årligt. Du sparer 199 kr. ved at købe årsabonnement
  • Tilknyt betalingsoplysninger

Hvis du ikke trykker på ‘Bliv medlem’, kan du trykke på ‘Nyhedsbreve’, gemme dine valg og derefter oprette en konto og tilknytte betalingsoplysninger. 

Husk at de første 14 dage er gratis.

 

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

Det kan du inde på https://frihedsbrevet.dk/min-konto/

Vi er naturligvis kede af at høre, at du vil opsige dit abonnement og håber, at du har lyst til at give os en chance igen en anden gang.  

 

Hvordan skifter jeg det betalingskort, der er knyttet til mit abonnement?

Du kan skifte kortoplysningerne, der er knyttet til dit abonnement ved at trykke på ikonet i det øverste højre hjørne af din skærm. Herefter skal du vælge ‘Abonnement’ i menuen til venstre. 

Dernæst trykker du på den orange ‘vis’-knap ud for det abonnement, som du ønsker at skifte kortoplysninger til. Til sidst trykker du på den orange ‘skift betaling’-knap. Her kan du skifte dine kortoplysninger. 

 

Kan jeg forære et medlemskab i gave?

Du kan købe et årsabonnement som gave. Kontakt os på hej@frihedsbrevet.dk. Vi arbejder på at gøre det muligt at købe gavekort direkte på vores hjemmeside.

 

Noget går galt, når jeg er i gang med at købe abonnement. Hvad gør jeg?

Hvis noget går galt, mens du er i færd med at købe dit abonnement, kan det ofte være en god idé at starte købsflowet helt på ny via denne side: https://frihedsbrevet.dk/nyhedsbreve/

Det vil sige, at du skal:

  • Logge ind
  • Vælge de nyhedsbreve, som du vil modtage ved at trykke på de orange plus-tegn
  • Trykke på ’Gem valgte’-knappen i højre hjørne
  • Vælge et måneds- eller årsabonnement

Du kan også prøve i en anden browser, hvis dette også skaber problemer. Hvis du oplever problemer efter at have forsøgt dig med begge dele, bedes du kontakte os på hej@frihedsbrevet.dk.

 

Hvordan ændrer jeg mailadressen tilknyttet mit abonnement?

I øjeblikket er det ikke muligt at ændre den mailadresse, du har skrevet dig op med. Det er noget, vi arbejder på at få løst. Vi har dog et par løsningsforslag i mellemtiden:

  • Du kan selv indstille din gamle mail til at videresende vores nyhedsbreve til din nye mail
  • Du kan slette dit abonnement og oprette et nyt med din nye mailadresse, som dermed bliver den email, der er tilknyttet dit abonnement
  • Du kan vente til september, hvor det, ifølge vores udviklere, bliver muligt for os at ændre mailadresser, der er knyttet til abonnementer

 

Hvad gør jeg, hvis jeg modtager for mange mails fra jer?

Du kan administrere dine nyhedsbreve her: https://frihedsbrevet.dk/nyhedsbreve/. Her kan du klikke til og fra. Flueben betyder tilmeldt, og X betyder afmeldt. Husk at slutte med at klikke på den orange ’Gem valgte’-knap, ellers bliver dine præferencer ikke opdateret.  

 

Hvorfor skal jeg bruge Nem-ID, når man betaler for jeres abonnement? 

Det skal man, fordi vi følger reglerne om kundeautentifikation, som du kan læse mere om på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside her.

 

Hvordan undgår jeg, at jeres mails lander under ’Promoveringsfanen’ i Gmail?

Da vi er et nyt medie, kan det godt tage noget tid, inden diverse mailklienter genkender os. Derfor sker det, at dine nyhedsbreve kan lande som promoveringer.

Næste gang du modtager et nyhedsbrev fra os, f.eks. fra Mads Brügger, kan du flytte hans mail til den primære mappe og sige, at ‘mads@frihedsbrevet.dk’ fremadrettet skal lande her. Vi foreslår, at du gør dette efterhånden, når du modtager de forskellige nyhedsbreve. 

På denne måde er du med til at træne f.eks. Gmail i, at Frihedsbrevet ikke er reklame-mails. Det hjælper faktisk alle andre medlemmer, når du gør dette. 

På forhånd tak fra os.

 

Kommer der snart mere indhold som lyd?

Ja! Vi er i fuld gang med at øge antallet af artikler og nyhedsbreve, der er tilgængelige som lyd. Som det er nu, bliver alle de lange versioner af vores artikler, foruden Fri Tid og Fri Kritik oplæst, men vi udvider hele tiden. Desuden arbejder vi på en app, hvor alt vores indhold vil blive tilgængeligt. 

 

Hvornår får I en app?

Vi har modtaget mange forespørgsler på at udvikle en app. Og vi lytter naturligvis. Vi er i gang med at udvikle en app, hvor det i fremtiden bliver muligt at læse og lytte til vores indhold. 

 

Jeg har et tip, hvordan sender jeg en krypteret mail?

Vi ser frem til at modtage dit tip på frihedsbrevet@protonmail.com

 

Må jeg sende en uopfordret ansøgninger?

Tak fordi du spørger. Vi bliver glade, når nogen ønsker at arbejde hos os. Hvis vi ikke har et jobopslag ude, kan du sende din ansøgning til hej@frihedsbrevet.dkI sådan et tilfælde beder vi dig om at skrive ‘ansøgning – titel’ i emnefeltet.