FAQ
Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, kan du sende os en mail på hej@frihedsbrevet.dk. Vi svarer hurtigst muligt. Tips sendes til frihedsbrevet@protonmail.com.
Senest opdateret: Mandag den 18. december, 2023.
Hvordan bliver jeg medlem?
Vi er glade for, at du spørger.
-
- Klik på ‘Bliv medlem’ i toppen af siden
- Vælg, om dit abonnement skal betales månedligt eller årligt. Du sparer 209 DKK ved at købe årsabonnement
- Opret en konto med email, navn og kodeord
- Tilføj betalingsoplysninger
- Hent Frihedsbrevets app, og tilmeld dig vores nyhedsbreve
Hvor finder jeg Frihedsbrevets app?
Du kan hente Frihedsbrevet i både App Store og Google Play Store.
Klik her for at hente Frihedsbrevets app til iOS
Klik her for at hente Frihedsbrevets app til Android
Vi er live med version 1.0, som introducerer nye opdateringer og muligheder for at personliggøre din oplevelse med Frihedsbrevets indhold. Hvis du har nogle særlige ønsker, er du altid velkommen til at dele dem med os. Vi tror på, at vi bliver bedre sådan.
Kan jeg bruge appen, hvis jeg ikke er medlem af Frihedsbrevet?
Du kan kun bruge appen, hvis du har et aktivt medlemskab hos Frihedsbrevet. Oplever du, at du ikke kan logge ind, skyldes det, at din betaling ikke er gennemført. I den situation kan du enten kontakte os via mail på hej@frihedsbrevet.dk, eller du kan genkøbe dit abonnement (Se længere nede).
Hvordan opsiger jeg mit medlemskab?
Du opsiger dit medlemskab inde på frihedsbrevet.dk/min-konto/
Du skal vælge Abonnement i menuen, hvorefter du kan annullere dit medlemskab. Vi er naturligvis kede af at høre, at du vil opsige dit abonnement og håber, at du har lyst til at give os en chance igen en anden gang.
Vær opmærksom på, at det er dit eget ansvar at opsige dit medlemskab inden en fornyelse på enten en måned eller et år. Opsiger du dit medlemskab, efter betalingen er trukket, vil din opsigelse træde i kraft fra næste periode.
Opsigelser sker ikke på mail, men du er naturligvis velkommen til at kontakte os med spørgsmål til ovenstående, eller hvis du skulle opleve problemer, når du forsøger at afmelde dit medlemskab. Du kan ikke opsige dit medlemskab i vores app eller via nyhedsbrevene.
Kan jeg vælge nyhedsbreve eller købe medlemskab i appen?
Administration af nyhedsbreve samt køb og opsigelse af abonnement skal ske via din profil på vores hjemmeside. Vores app er beregnet til, at vores aktive medlemmer kan tilgå alt vores indhold.
Jeg har opsagt mit medlemskab, men nu har jeg fortrudt. Hvad gør jeg?
Står dit medlemskab som ‘opsigelse modtaget’, er dit abonnement fortsat aktivt indtil din indeværende betalingsperiode udløber. Du kan derfor blot trykke Genaktiver. Du finder knappen inde på Frihedsbrevet.dk/min-konto/abonnement
Jeg vil gerne skifte fra månedlig til årlig betaling. Hvordan gør jeg?
Du sparer 209 kr. ved et årligt medlemskab, og derfor giver det god mening at vælge årlig betaling, hvis du kan lide Frihedsbrevets indhold. For at skifte skal du gå ind under Abonnement og klikke ‘skift til årlig betaling’.
Hvordan genkøber jeg et medlemskab, hvis jeg tidligere har været medlem?
Log ind med din e‑mail og adgangskode. Derefter kan du enten klikke på Køb abonnement i toppen af siden eller under Min konto.
Hvad koster et medlemskab hos Frihedsbrevet?
Et medlemskab hos Frihedsbrevet er et såkaldt all-you-can-eat medlemskab. Du køber adgang for enten 99 DKK om måneden eller 979 DKK for et år. Du sparer 209 DKK ved at købe et årsmedlemskab.
Desuden er der ingen binding. Det betyder, at du altid kan afmelde dig, og at du ikke binder dig til mere end den periode, du allerede har betalt for.
Min betaling er fejlet – hvad gør jeg?
Når din betaling fejler, skyldes det ofte, at vi ikke kunne trække betalingen. Det kan der være flere årsager til. Hvis det handler om, at der ikke er dækning på kortet, kan du skrive til os, og så kan vi trække betalingen, når der igen er penge på kortet. Skyldes det derimod, at dit betalingskort er udløbet, skal du foretage dig følgende: Annuller dit nuværende abonnement, hvor betalingen ikke kunne trækkes. Køb nyt abonnement, hvor du indtaster dine nye oplysninger.
Funktionen Skift betaling er desværre ude af drift i øjeblikket.
Kan jeg forære et medlemskab i gave?
Du kan købe et gavekort til et abonnement på Frihedsbrevet i vores butik Frihedsbrevet: https://butik.frihedsbrevet.dk.
Jeg henvender mig fra en virksomhed. Kan vi købe et erhvervsabonnement?
Hvis du er interesseret i at købe adgang til flere ansatte i en virksomhed, er du velkommen til at kontakte os på hej@frihedsbrevet.dk. Oplys gerne CVR-nummer og antal ønskede abonnementer, når du henvender dig.
Jeg har betalt for et årsabonnement. Kan jeg overføre abonnementet til en ny profil?
Det er ikke muligt at overføre dit abonnement til en ny profil. I særlige tilfælde, hvor du ikke har adgang til den e‑mailadresse, som din bruger er oprettet med, kontakt hej@frihedsbrevet.dk.
Noget går galt, når jeg er i gang med at købe et abonnement. Hvad gør jeg?
Hvis noget går galt, mens du er i færd med at købe dit abonnement, kan det ofte være en god idé at starte købsflowet helt på ny via denne side: frihedsbrevet.dk/vaelg-abonnement/
Du kan også prøve i en anden browser, hvis dette også skaber problemer. Hvis du oplever problemer efter at have forsøgt dig med begge dele, bedes du kontakte os på hej@frihedsbrevet.dk.
Hvordan ændrer jeg mailadressen tilknyttet mit abonnement?
Din e‑mail er unik for den profil, du opretter. Hvis du ønsker at bruge en anden e‑mail, skal du derfor oprette en ny profil og dertil købe et abonnement.
Hvad gør jeg, hvis jeg modtager for mange mails fra jer?
Du kan administrere dine nyhedsbreve her: https://frihedsbrevet.dk/min-konto. Her kan du klikke til og fra. Flueben betyder tilmeldt, og X betyder afmeldt. Husk at slutte med at klikke på den orange ’Gem valgte’-knap, ellers bliver dine præferencer ikke opdateret.
Hvorfor skal man bruge MitID, når man betaler for jeres abonnement?
Det skal man, fordi vi følger reglerne om kundeautentifikation, som du kan læse mere om på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside her.
Hvordan undgår jeg, at jeres mails lander under ’Promoveringsfanen’ i Gmail?
Da vi er et nyt medie, kan det godt tage noget tid, inden diverse mailklienter genkender os. Derfor sker det, at dine nyhedsbreve kan lande som promoveringer.
Næste gang du modtager et nyhedsbrev fra os, f.eks. fra Mads Brügger, kan du flytte hans mail til den primære mappe og sige, at ‘mads@frihedsbrevet.dk’ fremadrettet skal lande her. Vi foreslår, at du gør dette efterhånden, når du modtager de forskellige nyhedsbreve.
På denne måde er du med til at træne f.eks. Gmail i, at Frihedsbrevet ikke er reklame-mails. Det hjælper faktisk alle andre medlemmer, når du gør dette.
På forhånd tak fra os.
Kan man lytte til indholdet fra Frihedsbrevet?
Ja! Man kan lytte til alle artikler og podcasts både på hjemmesiden og i vores app. For at kunne afspille lyd på hjemmesiden, skal du acceptere cookies.
Har Frihedsbrevet rabatordninger?
Vi giver rabat til studerende og til folke- og førtidspensionister. Send en mail til hej@frihedsbrevet.dk, som indeholder bevis for, at du er en del af en af de tre grupper, og vi giver 50 pct. rabat på et årsmedlemskab. Har du spørgsmål til rabatordningen, er du også velkommen til at henvende dig på ovenstående e‑mailadresse.
Jeg har et tip, hvordan sender jeg en krypteret mail?
Vi ser frem til at modtage dit tip på frihedsbrevet@protonmail.com.
Må jeg sende en uopfordret ansøgninger?
Tak fordi du spørger. Vi bliver glade, når nogen ønsker at arbejde hos os. Hvis vi ikke har et jobopslag ude, kan du sende din ansøgning til job@frihedsbrevet.dk. I sådan et tilfælde beder vi dig om at skrive ‘uopfordret ansøgning — titel’ i emnefeltet. Vi slår som regel stillinger op på siden her eller LinkedIn, når vi leder efter nye medarbejdere.