Steno Dia­be­tes Cen­tre, der er finan­si­e­ret af Novo Nor­disk Fon­den, har i 2023 udskre­vet sto­re mæng­der af dia­be­tes­me­di­ci­nen Ozem­pic til patien­ter. I et af til­fæl­de­ne til næsten tre års for­brug på én gang. Det frem­går af en bekym­rings­hen­ven­del­se, som Fri­heds­bre­vet har fået aktind­sigt i, og som er sendt fra de fem regio­ner sendt til Sty­rel­sen for Patient­sik­ker­hed i febru­ar.

Lige nu: Bliv med­lem og spar 50%

Få halv pris før­ste måned og få adgang til al vores ind­hold – fra artik­ler som den­ne til vores sto­re podcast­ka­ta­log.

Bliv med­lem og spar nu
Allerede medlem?