Frihedsbrevet ansætter ny kommerciel direktør
Fra og med mandag den 6. januar overtager Peter Dorn-Rasmussen stillingen som kommerciel direktør for Frihedsbrevet. Her skal han sammen med resten af netmediets ledelse være med til at sikre Frihedsbrevet fortsat fremgang.
Peter Dorn-Rasmussen har en baggrund, som matcher Frihedsbrevets behov perfekt. Han brænder for publicistiske medier, har stor kommerciel erfaring med abonnementsforretninger – blandt andet fra Berlingske Media og Politiken, hvor han var med til at lancere deres digitale abonnementsmodel. Senest var han CEO for Madklubben Catering, som solgte kulinariske produkter på abonnement.
Administrerende direktør og chefredaktør for Frihedsbrevet Mads Brügger udtaler følgende om Peter Dorn-Rasmussen:
“Det er ikke hver dag, at man møder manden, som kan trække sværdet op af stenen, men det er lykkedes her. Peter Dorn-Rasmussen er som skræddersyet til det udviklingsstadie, Frihedsbrevet befinder sig på, og jeg er sikker på, at han kan være med til at løfte os mod nye højder.”
Kommerciel direktør for Frihedsbrevet Peter Dorn-Rasmussen siger:
“Frihedsbrevet er voldsomt interessant. Det er lykkedes at finde en unik (og nødvendig) position i medielandskabet, der rent faktisk rykker ved de tektoniske plader. En position, hvor økonomiske skævvridende interesser er taget ud af ligningen. Skåret ind til benet handler det om at udgive samfundsrelevant kvalitetsindhold, som læserne vil betale for.”
Peter Dorn-Rasmussen afløser Charlotte Hoffmeyer, der er blevet hentet til Politiken, hvor hun skal være kommerciel direktør.