Fra og med man­dag den 6. janu­ar over­ta­ger Peter Dorn-Ras­mus­sen stil­lin­gen som kom­merci­el direk­tør for Fri­heds­bre­vet. Her skal han sam­men med resten af net­me­di­ets ledel­se være med til at sik­re Fri­heds­bre­vet fort­sat fremgang.

Peter Dorn-Ras­mus­sen har en bag­grund, som mat­cher Fri­heds­bre­vets behov per­fekt. Han bræn­der for publi­ci­sti­ske medi­er, har stor kom­merci­el erfa­ring med abon­ne­ments­for­ret­nin­ger – blandt andet fra Ber­ling­s­ke Media og Poli­ti­ken, hvor han var med til at lan­ce­re deres digi­ta­le abon­ne­ments­mo­del. Sene­st var han CEO for Mad­klub­ben Cate­ring, som solg­te kuli­na­ri­ske pro­duk­ter på abonnement. 

Admi­ni­stre­ren­de direk­tør og che­fre­dak­tør for Fri­heds­bre­vet Mads Brüg­ger udta­ler føl­gen­de om Peter Dorn-Rasmussen: 

“Det er ikke hver dag, at man møder man­den, som kan træk­ke svær­det op af ste­nen, men det er lyk­ke­des her. Peter Dorn-Ras­mus­sen er som skræd­der­sy­et til det udvik­lings­sta­die, Fri­heds­bre­vet befin­der sig på, og jeg er sik­ker på, at han kan være med til at løf­te os mod nye højder.” 

Kom­merci­el direk­tør for Fri­heds­bre­vet Peter Dorn-Ras­mus­sen siger: 

“Fri­heds­bre­vet er vold­somt inter­es­sant. Det er lyk­ke­des at fin­de en unik (og nød­ven­dig) posi­tion i medi­eland­ska­bet, der rent fak­tisk ryk­ker ved de tek­to­ni­ske pla­der. En posi­tion, hvor øko­no­mi­ske skævvri­den­de inter­es­ser er taget ud af lig­nin­gen. Skå­ret ind til benet hand­ler det om at udgi­ve sam­funds­re­le­vant kva­li­tet­sind­hold, som læser­ne vil beta­le for.”

Peter Dorn-Ras­mus­sen aflø­ser Char­lot­te Hof­f­mey­er, der er ble­vet hen­tet til Poli­ti­ken, hvor hun skal være kom­merci­el direktør.