Mindst 30 tid­li­ge­re vag­ter på den dan­ske ambas­sa­de i Afg­ha­ni­stan har hen­vendt sig til Uden­rigs­mi­ni­ste­ri­et i nødråb om hjælp.

De for­tæl­ler, at de mod­ta­ger død­strus­ler fra Tali­ban, efter Dan­mark for­lod lan­det i august 2021. Men de får ingen hjælp, for­di de var ansat i et pri­vat fir­ma og ikke direk­te af den dan­ske stat.

“Vi kan desvær­re ikke hjæl­pe dig og din fami­lie,” lyder sva­ret fra Uden­rigs­mi­ni­ste­ri­et i fle­re til­fæl­de.

Fri­heds­bre­vet fyl­der 5 år: Få et helt år for bare 555 kr.

Hip hip hur­ra! Vi fejrer, at vi er ble­vet 5 år med et godt til­bud til dig. Du spa­rer hele 993 kr. Men skynd dig – til­bud­det varer ikke læn­ge.

Bliv med­lem og spar nu
Allerede medlem?