Med hele to uger til valg­da­gen har par­ti­er­ne alle­re­de brugt fle­re pen­ge på annon­cer på soci­a­le medi­er, end de brug­te under hele sid­ste fol­ke­tings­valg i 2019. Det viser Fri­heds­bre­vets gen­nem­gang af data fra tech-gigan­ten Meta, der blandt andet står bag Face­book. Fra den 1. april 2019 og frem til valg­da­gen den 5. juni 2019 brug­te par­ti­er­ne cir­ka 3,1 mil­li­o­ner kro­ner i alt på at annon­ce­re på Face­book og Ins­ta­gram. Men alle­re­de nu er det beløb over­skre­det. Par­ti­er­ne har siden den 15. august sat annon­cer i gang på dis­se plat­for­me for cir­ka 3,3 mil­li­o­ner kro­ner. At niveau­et for 2019 alle­re­de er nået skyl­des pri­mært Libe­ral Alli­an­ce. Ved sid­ste fol­ke­tings­valg brug­te det bor­ger­li­ge par­ti omkring 160.000 kro­ner på Face­book-annon­cer, men ved det­te valg har par­ti­et alle­re­de sat annon­cer i søen for cir­ka 1,4 mil­li­o­ner kroner.