Valgkampen runder et skarpt hjørne: Med to uger til valget har partierne brugt flere penge på sociale medier end ved forrige valg

Med hele to uger til valgdagen har partierne allerede brugt flere penge på annoncer på sociale medier, end de brugte under hele sidste folketingsvalg i 2019. Det viser Frihedsbrevets gennemgang af data fra tech-giganten Meta, der blandt andet står bag Facebook. Fra den 1. april 2019 og frem til valgdagen den 5. juni 2019 brugte partierne cirka 3,1 millioner kroner i alt på at annoncere på Facebook og Instagram. Men allerede nu er det beløb overskredet. Partierne har siden den 15. august sat annoncer i gang på disse platforme for cirka 3,3 millioner kroner. At niveauet for 2019 allerede er nået skyldes primært Liberal Alliance. Ved sidste folketingsvalg brugte det borgerlige parti omkring 160.000 kroner på Facebook-annoncer, men ved dette valg har partiet allerede sat annoncer i søen for cirka 1,4 millioner kroner.
Populære artikler
Fri Finans
Skjulte optagelser: Dømt serieløgner er tilbage i...

Fri Stat
13-årig psykisk syg pige blev ulovligt anbragt på ø af milliardvirksomhed

Fri Kultur
DR-chef gav journalist lov til at reklamere for Moderaterne

Fri Mads
Fri Mads #151: “Retskaffenhed uden magt er blot en mening”
