Filmen rummer imponerende meget, inklusiv et spor om opklaringen af hovedpersonen Bjørn Andrésens mors forsvinden og død. Alligevel er den sammenhængende. Først og fremmest viser den, hvordan den skønhed og karisma, Andrésen er bebyrdet med, er så fængslende og indtagende, at den undertrykker individet, der bærer den. Særligt efter at Visconti promoverer Andrésen som ’verdens smukkeste dreng’, bliver han determineret af sin skønhed og hele tiden reduceret til den, idet den trumfer og overstråler de andre betydninger i ham, hans øvrige karaktertræk, historier og de store traumer, han bærer på. Han synes ikke at være sin egen skønhed, som nærmere synes at løsrive sig fra og undertrykke hans personlighed.
Bliv medlem for 0 kr. lige nu
Lige nu kan du helt selv bestemme din egen pris de første to måneder.
Vælg din egen pris herPopulære artikler
Fri Kultur
Nye bilag sætter spørgsmålstegn ved Sandy Frenchs forklaring i...
Fri Politik
Kommunal spidskandidat for Moderaterne forsøgte at købe...
Fri Politik
Udsatte borgere blev flået af kommune: Nu bryder tidligere...
Fri Politik
Noter fra en valgkamp #1: Sikandar Siddiques bosættelse og...