12 desperate mails ignoreret – DSB betalte alligevel for dyre regninger fra skandaliseret leverandør

Der var tale om envejskommunikation, da en række DSB-medarbejdere kontaktede deres underleverandør Knorr-Bremse i sommer. Medarbejderne var forvirrede over de priser, der blev opkrævet for vedligeholdelsen af DSB’s tog – for de var meget højere, end de plejede at være.
Derfor rettede en række DSB-medarbejdere henvendelse til Knorr-Bremse om flere konkrete faktureringer, hvor de mente, at prisen krævede en forklaring. 12 henvendelser blev det til i alt – men Knorr-Bremse vendte aldrig tilbage på en eneste af dem, fremgår det af Frihedsbrevets aktindsigt i sagen.
Ifølge Roger Buch, ekspert i offentlig forvaltning ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, skulle DSB have været opmærksomme og reageret.
“Alle alarmklokker hos økonomiafdelingen bør ringe over det her. Det virker virkelig til, at der er rod i Knorr-Bremses fakturaer,“ siger han og uddyber:
“Hvis der er tvivl om rigtigheden af regningerne, bør man jo sådan set lade være med at betale dem, indtil det er afklaret”.
Log ind
Du skal være logget ind for at kunne læse og lytte til Frihedsbrevet.
Populære artikler
Fri Finans
ATP-møgsag vokser: Minister gav forkerte oplysninger om lukrative...

Fri Finans
Morder blev ansat som leder på bosted for sårbare børn og voksne

Fri Finans
Chef for kapitalfond langer ud efter ATP’s gave til milliardærer...

Fri Mads
Fri Mads #144: Den blå sang er en mursten af en drømmekage
