Den ver­den­skend­te dan­ske bil­de­sig­ner Hen­rik Fisker har igen fået vind i sej­le­ne med lan­ce­rin­gen af sin nye elbil Fisker Oce­an. Den før­ste bil er net­op ble­vet leve­ret i Dan­mark, og på listen over købe­re tæl­les både sto­re ame­ri­kan­ske inve­sto­rer og dan­ske A‑kendisser som Niko­laj Coster-Wal­dau. Selv beskri­ver han sig som en bok­ser, der er ble­vet kno­ck­ou­tet – og nu er kom­met på bene­ne igen. For bag Hen­rik Fiskers bil­pro­jekt lig­ger en opsigtsvæk­ken­de kon­kurs. Og nu kan Fri­heds­bre­vet for­tæl­le, hvor­dan Hen­rik Fisker benyt­te­de sig af en utro­lig kon­tro­ver­si­el mel­lem­mand til at for­sø­ge at sæl­ge sit sel­skab for­ud for kon­kur­sen i 2013. Hen­rik Fisker næg­ter at have kend­skab til mellemmanden.