Meget skal gå galt, hvis ikke Dan­mark til som­mer lan­der en mid­ler­ti­dig plads i FN’s Sik­ker­heds­råd. Der er nem­lig ingen kon­kur­ren­ce om posten. Alli­ge­vel sti­ger pri­sen på den dan­ske FN-kampag­ne nu til 3,7 mil­li­o­ner skat­te­kro­ner, viser nye regn­sk­ab­stal. Blandt udgif­ter­ne er 400.000 kro­ner til “mer­chan­di­se”, der omfat­ter alt fra notes­bø­ger og kug­le­pen­ne til sok­ker og mulepo­ser, slik og småka­ger. Uden­rigs­mi­ni­ste­ri­et kal­der det “nor­mal prak­sis” blandt kan­di­de­ren­de lan­de til Sik­ker­heds­rå­det. Kampag­nens øvre bud­get­græn­se ønsker mini­ste­ri­et ikke at oplyse.