Kommuner bruger millioner på VIP-billetter med fri alkohol og reklamer til Superliga-kampe: Udnytter smuthul, mener ekspert

Mens kommunerne vender hver en øre, når det kommer til budgettet for unge og gamle, sidder pengene anderledes løst, når det er en professionel fodboldklub, det handler om.
Her giver størstedelen af de kommuner, der har en Superliga-klub på egnen, glædeligt flere hundrede tusinde kroner årligt i sponsoraftaler, hvor de ud over bannerreklamer også får VIP-billetter med luksus-lounge-adgang.
Luksusbilletterne, der ofte indebærerer flere-retters-menu og alkohol ad libitum skurrer måske i læserens ører, men det er helt efter bogen.
Det fortæller kommunalekspert, forsker og centerleder ved Gravercenteret, Roger Buch. Han har gennemlæst en række kontrakter mellem Superliga-klubberne og deres respektive kommuner, som Frihedsbrevet har fået aktindsigt i.
“Man må ikke bare forære penge væk til virksomheder eller købe VIP-billetter til toppolitikere og embedsmænd. Det er derfor, man laver de her kontrakter, som man har skruet sammen på en sådan måde, at kommunen på papiret får noget igen. De har fundet et smuthul i lovgivningen.”
Log ind
Du skal være logget ind for at kunne læse og lytte til Frihedsbrevet.
Populære artikler
Fri Kultur
Hofnarren Hornsleths ørkenvandring

Fri Politik
Ellemanns skattefrie kaffeklub: Over hundrede ansatte hos Nordisk Råd slipper for...

Fri Forskning
Medicinalselskaber fylder danske lægers lommer: Har udbetalt over 100 millioner

Fri Finans
Fagboss tog på “internt seminar” med ATP-top: Brugte 200.000 på luksustur til...
