
En splinterny hjemmeside med dertilhørende support, servicepakker og markedsføring på Google og på Facebook, og så vil det ellers vælte ind med kunder i butikken.
Sådan lød salgstalen til en lang række små virksomheder, da de indgik en aftale med Danmarks to største webbureauer Group Online og Web-Koncept.
Men det gode tilbud kom dog med en betingelse – virksomhederne skulle skrive under på en syvårig kontrakt med webbureauerne.
Og det har været et dyrt bekendtskab for mange virksomhedsejere.
Frihedsbrevet har været i kontakt med i alt 26 tidligere og nuværende virksomhedsejere, der har været kunder hos Group Online og Web-Koncept.
Samstemmende fortæller de, at de ikke har fået, hvad de er blevet lovet, og at kontrakterne har været tæt på umulige at komme ud af, hvilket i flere tilfælde har været årsagen til, at de har måttet dreje nøglen om.
“Det er helt umuligt at komme ud af, og de har aldrig leveret nogen god markedsføring eller optimering, der har gavnet min forretning,” siger murer Denis Vasiltchenko, der står til udgifter på mere end 280.000 kroner efter at have indgået en aftale med Group Online.
Hos de små- og mellemstore virksomheders brancheorganisation, SMVdanmark, kender man også til de to webbureauers metoder.
Log ind
Du skal være logget ind for at kunne læse og lytte til Frihedsbrevet.
Populære artikler
Fri Kultur
Hofnarren Hornsleths ørkenvandring

Fri Politik
Ellemanns skattefrie kaffeklub: Over hundrede ansatte hos Nordisk Råd slipper for...

Fri Forskning
Medicinalselskaber fylder danske lægers lommer: Har udbetalt over 100 millioner

Fri Finans
Fagboss tog på “internt seminar” med ATP-top: Brugte 200.000 på luksustur til...
