
Når IC5-togene i 2027 skal suse gennem Danmark, bliver det med den bagerste og forreste vogn aflåst. For den er helt gal med tilstanden på Horsens Banegård – perronerne er nedslidte og i øvrigt for korte til de nye IC5-tog.
Selv om Folketinget allerede i 2017 godkendte, at der skulle ske ombygning og forlængelser af Horsens Banegård, er der indtil videre intet sket. Banedanmark regner først med at få gjort perronen klar i 2030.
Ifølge sikkerhedschef Jesper Ravn fra RavnBane er togstationen i så dårlig stand, at man bør lukke den.
Log ind
Du skal være logget ind for at kunne læse og lytte til Frihedsbrevet.
Populære artikler
Fri Finans
Massive svigt på bosteder ejet af tidligere islamisk ekstremist

Fri Forskning
Toplæge brød loven, da han tog på hemmelig luksustur betalt af Novo Nordisk

Fri Tænkning
Ukrainsk filosof: Sådan blev Ukraine totalitært

Fri Forskning
Novo Nordisk-betalte toplæger lod medicinalgiganten holde reklamemøde for ansatte...
