Poli­ti­ken har afbrudt deres sam­ar­bej­de med Bri­an Laud­rup, for­di han opt­rå­d­te i en rek­la­me for Dubai.

Laud­rup skul­le have lavet podca­sten Bri­an & Bol­den for Poli­ti­ken, men der nåe­de kun at kom­me et enkelt afsnit af podca­sten. For som Poli­ti­kens che­fre­dak­tør Ama­lie Kest­ler siger i tors­da­gens udga­ve af Poli­ti­ken, er Bri­an Laud­rups rek­la­me for Dub­ai ikke for­e­ne­ligt med “den uaf­hæn­gig­hed, som lyt­te­re af vores podcast skal kun­ne forvente”. 

Det, Ama­lie Kest­ler dog glem­mer at næv­ne, er, at Poli­ti­ken selv gla­de­ligt brin­ger annon­cer og sponso­re­ret ind­hold for Dubai. 

For eksem­pel fin­des der seks flot­te artik­ler om Dub­ai på Poli­ti­ken. Artik­ler­ne er købt og betalt af Emira­tes – et fly­sel­skab, der er ejet af Dub­ais rege­ring. Artik­ler­ne hand­ler om mad, kunst, iværk­sæt­te­ri, arki­tek­tur og bæredygtighed.