Radikale ville forbyde politiske annoncer, men siden da har de brugt knap en halv million på netop det
I 2019 gik den nuværende radikale leder, daværende næstformand for Radikale Venstres folketingsgruppe, Martin Lidegaard, til kamp mod politisk annoncering.
“Resultatet af den politiske kommercialisering er nemlig, at dem med flest penge får mest eksponering og størst mulighed for at blive valgt,” skrev han dengang i en kommentar i Altinget.
Men efterfølgende eksploderede Radikale Venstres egen annoncering på Facebook, noget de ellers ikke havde benyttet sig af overhovedet året forinden, det viser Facebooks annoncebibliotek for Radikales Facebook-side.
Log ind
Du skal være logget ind for at kunne læse og lytte til Frihedsbrevet.
Populære artikler
Fri Kultur
MeToo på forlaget: Lindhardt og Ringhof anklages for at tilbyde yngre kvinder som...
Fri Finans
Frihedsbrevet har testet vandet ud for Lynetteholmen – eksperter slår alarm,...
Fri Finans
Hun blev fremhævet som topchef med millioninvesteringer og store kunder i ryggen...
Fri Kultur