Igen­nem fle­re år er udsat­te børn og unge ble­vet anbragt i et hus på Bågø. Sene­st har en 13-årig psy­kisk syg pige i næsten ni måne­der været anbragt i huset, der dri­ves af vel­færds­ma­sto­don­ten Care­link. 

Mens pigen var i Care­links vare­tægt, stak hun fle­re gan­ge af fra øen, hvor hun blev udnyt­tet seksu­elt. Det er Næst­ved Kom­mu­ne, der står bag anbrin­gel­sen, der vare­de fra novem­ber til juli i år og koste­de 2,5 mil­li­o­ner skat­te­kro­ner. Pen­ge, der end­te hos Care­link. 

Nu viser det sig, at anbrin­gel­sen af den min­dre­åri­ge pige iføl­ge en eks­pert var ulov­lig. 

I et svar til Fri­heds­bre­vet erken­der Næst­ved Kom­mu­ne, “at den anvend­te lov­hjem­mel”, som den 13-åri­ge pige var anbragt efter, ikke er hen­sigts­mæs­sigt ift. den kon­kre­te sag.”

Fri­heds­bre­vet fyl­der 5 år: Få et helt år for bare 555 kr.

Hip hip hur­ra! Vi fejrer, at vi er ble­vet 5 år med et godt til­bud til dig. Du spa­rer hele 993 kr. Men skynd dig – til­bud­det varer ikke læn­ge.

Bliv med­lem og spar nu
Allerede medlem?