Når IC5-togene i 2027 skal suse gennem Danmark, bliver det med den bagerste og forreste vogn aflåst. For den er helt gal med tilstanden på Horsens Banegård – perronerne er nedslidte og i øvrigt for korte til de nye IC5-tog.
Selv om Folketinget allerede i 2017 godkendte, at der skulle ske ombygning og forlængelser af Horsens Banegård, er der indtil videre intet sket. Banedanmark regner først med at få gjort perronen klar i 2030.
Ifølge sikkerhedschef Jesper Ravn fra RavnBane er togstationen i så dårlig stand, at man bør lukke den.
Log ind
Du skal være logget ind for at kunne læse og lytte til Frihedsbrevet.
Populære artikler
Fri Finans
Konkurser og massiv gæld: Små virksomheder føler sig snydt af Danmarks største...
Fri Finans
Ny IC5-skandale: DSB må køre med låste vogne til 2030, fordi perronerne er for...
Fri Finans
Advokat, der skal afgøre parkeringsklager, arbejder for Danmarks største...
Fri Finans