Radikale ville forbyde politiske annoncer, men siden da har de brugt knap en halv million på netop det
I 2019 gik den nuværende radikale leder, daværende næstformand for Radikale Venstres folketingsgruppe, Martin Lidegaard, til kamp mod politisk annoncering.
“Resultatet af den politiske kommercialisering er nemlig, at dem med flest penge får mest eksponering og størst mulighed for at blive valgt,” skrev han dengang i en kommentar i Altinget.
Men efterfølgende eksploderede Radikale Venstres egen annoncering på Facebook, noget de ellers ikke havde benyttet sig af overhovedet året forinden, det viser Facebooks annoncebibliotek for Radikales Facebook-side.
Log ind
Du skal være logget ind for at kunne læse og lytte til Frihedsbrevet.
Populære artikler
Fri Forskning
Læge blev fyret midt i en operation: Da kollega råbte op, fik han også sparket af...
Fri Kultur
Stien bag restaurant Noma, “som vi kender den”, er altid ren
Fri Finans
DSB-chef instruerede medarbejdere i systematisk at godkende for høje regninger:...
Fri Finans