
Da kritikken af Noma var på sit højeste forrige vinter, erobrede René Redzepi dagsordenen ved at vende den negative presse til en opbyggelig nyhed i The New York Times: Ved udgangen af 2024 ville hans “ikke-bæredygtige” restaurant lukke, lød det. Noma skulle gå forrest ad nye, progressive veje.
Forleden annoncerede Noma så, at man igen fra januar 2025 kan nyde alt godt fra havet ved deres nynordiske borde.
Det er ikke første gang, at Redzepi & Co. beskyldes for at forføre pressen og sejle under falsk flag. Er det udtryk for kritisabel kynisme – eller effektiv PR?
Med hjælp fra en ilter arbejdskulturkritiker, en brødebetynget amerikansk journalist, en imponeret PR-rådgiver, en skuffet filminstruktør og en saltet aften med tre verdenskvinder på den feterede restaurant tegner Frihedsbrevet et portræt af brandet Noma, som vi kender det.
Bliv medlem og læs videre
Få adgang til alle artikler og podcasts - og støt samtidig magkritisk og uafhængig journalistik
Se alle vores tilbudLog ind
Du skal være logget ind for at kunne læse og lytte til Frihedsbrevet.
Populære artikler
Fri Kultur
Tørrer regningen af på danskerne: DR-direktør tager taxa til og fra...

Fri Politik
Larsens dag i retten

Fri Finans
Dokumenter afslører: Kendt rigmand mistænkes for omfattende...

Fri Politik
Søren Gade om at være formand for Folketinget: Man er som “en...
