Pru­sten­de, men med et stort smil på læben, bli­ver nyheds­re­dak­tør og live­repor­ter på TV 2 Nord Malt­he Bir­ger Jen­sen inter­viewet af sin egen arbejds­plads den 7. februar. 

Han tram­per iført et jak­ke­sæt fra Sha­ping New Tomor­row løs på en kon­di­cy­kel, mens han for­kla­rer, hvad det er, han har gang i.

“Jeg vil prø­ve en dob­belt iron­man inden­dørs og så med noget lidt usæd­van­ligt tøj, for­di Sha­ping New Tomor­row smi­der nog­le pen­ge til Lyk­ke­liga,” siger han i et klip på TV 2 Nords liveblog.

Men kan man optræ­de som kil­de på et public ser­vi­ce-medie som pri­vat­per­son, der mod­ta­ger et sponsorat den ene dag, og være nyheds­repor­ter på selv­sam­me public ser­vi­ce-medie den anden?

Ikke iføl­ge fle­re eks­per­ter som Fri­heds­bre­vet har talt med. De mener, at det er rodet, når en nyheds­re­dak­tør og live-repor­ter optræ­der som kil­de til et sport­s­ar­ran­ge­ment iført et sponso­re­ret jakkesæt.