Folkeoplysning om sundheden i Danmark. Promovering af uddannelsen som cykelmekaniker. Og et bidrag til en folkefest.
Der er mange forklaringer på, hvorfor fagforeningen Dansk Metal brugte millioner af medlemskroner på at blive dansk landesponsor for Tour de France, da verdens største cykelløb i sidste weekend lagde vejen forbi Danmark.
Ifølge næstformand René Nielsen betalte Dansk Metal et hemmeligt millionbeløb for sponsoratet, der stod på under de tre etaper, der foregik på de danske landeveje.
Men det var ikke for at få flere medlemmer, at fagforeningen betalte den franske virksomhed ASO, der er løbsarrangør på Tour de France.
“Vi har sat en masse fokus på sundhed. Det er det, der har handlet om,” forklarer René Nielsen, der ikke vil sætte kroner og øre på, hvad Dansk Metal betalte.
“Vi synes, vi har fået det til en god pris. Jeg kan sige, at vi har givet langt mindre, end vi har fået eksponering for,” siger Dansk Metal-næstformanden, der dog svarer nej til, at der var tale om et tocifret millionbeløb.
Bliv medlem for 0 kr. lige nu
Lige nu kan du helt selv bestemme din egen pris de første to måneder.
Vælg din egen pris herPopulære artikler
Fri Forskning
Anita døde af kræft: Kort efter slettede lægehus central del i hendes...
Fri Politik
Kommunal spidskandidat for Moderaterne forsøgte at købe...
Fri Kultur
Nye bilag sætter spørgsmålstegn ved Sandy Frenchs forklaring i...
Fri Politik
Noter fra en valgkamp #1: Sikandar Siddiques bosættelse og...