Frihedsbrevets podcast om nordsjællandsk kommune løfter sløret for et arbejdsmiljø i fordærv: Nu melder fagforeningsbosser sig på banen
“Arbejdsmiljøet i Gribskov Kommune er under pres.”
Der blev ikke lagt fingre imellem, da kommunens medarbejdere tilbage i marts måned i år luftede en kras kritik af borgmester Bent Hansen (V) og den øvrige ledelse.
Efter gang på gang at have gjort borgmesteren opmærksom på “en bekymrende ageren” fra byrødderne, stod det ifølge medarbejderne stadig så trægt til med handling fra borgmesteren, at man måtte ty til nye metoder.
Derfor udarbejdede de en pressemeddelelse, hvor de krævede, at kommunens top skulle sikre et bedre arbejdsklima.
Men siden da er kritikken bestemt ikke forstummet.
Tværtimod.
For nu har to af landets mest betydningsfulde fagforeningsspidser meldt sig på banen.
En skriftlig henvendelse med forperson for Ansattes Råd i IDA, Malene Matthison-Hansen, og formand i Djøf Offentlig, Johanne Nordmann, som afsendere er nu endt på borgmesterens skrivebord.
Her opfordrer de kommunen til at “rette op og sikre et godt arbejdsmiljø”.
Lige nu: Bliv medlem og spar 50%
Få halv pris første måned og få adgang til al vores indhold – fra artikler som denne til vores store podcastkatalog.
Bliv medlem og spar nuPopulære artikler
Fri Politik
Lukkede døre på Bornholm: Folket fik muleposer, og eliten fik...
Fri Bandit
Det startede på et spahotel i Nordsjælland – få uger senere...
Fri Tænkning
Knausgård: Her er den bedste roman, der nogensinde er skrevet på norsk
Fri Debat
Hagekors og afskårne hoveder: Når dødsmetalmusikere tager...