Grøn­land bør for­hand­le direk­te med USA, lyder det fra det grøn­land­ske par­ti Nale­raq. 

Men solo­kur­sen kri­ti­se­res nu i hår­de ven­din­ger. Det er nem­lig helt ure­a­li­stisk, lyder vur­de­rin­gen fra jurapro­fes­sor. Og ekstremt far­ligt, siger Det Kon­ser­va­ti­ve Fol­ke­par­tis grøn­landsord­fø­rer.

Pele Bro­berg, for­mand for Nale­raq, siger til Fri­heds­bre­vet, at det ikke har noget med Dan­mark at gøre og opfor­drer til at læse Selv­sty­re­loven.

Lige nu: Bliv med­lem og spar 50%

Få halv pris før­ste måned og få adgang til al vores ind­hold – fra artik­ler som den­ne til vores sto­re podcast­ka­ta­log.

Bliv med­lem og spar nu
Allerede medlem?